09.30 uur - 16.30 uur
  • Prijs met kmo-portefeuille: €941.5

Content is nog steeds king, maar succes komt niet zomaar aanwaaien. Wat nodig is, is een gedegen, strategische aanpak. Wat zijn de kritische succesfactoren van een goede contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek en (geschikte) kanalen?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert denken als een succesvol mediabedrijf, legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt maken.

In de training Contentstrategie ga je met expert John Verhoeven aan de slag en leer je hoe je diverse doelgroepen aan je merk verbindt met relevante content.

Dag 1

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht
  • Een contentstrategie en de doelstellingen van je organisatie
  • Kernthema’s bepalen en vertalen naar publieksgroepen en kanalen
  • Het ‘Contentcanvas’: model voor het uitwerken van je contentstrategie
  • ‘Mindstyle’: Een praktische segmentering van je doelgroepen
  • Best practices
  • Content mapping: het hele jaar door relevante content

Dag 2

  • Van dagelijkse, operationele praktijk naar strategisch denk- en werkniveau
  • De optimale structuur voor content: organisatie, workflow en creatie
  • De contentkalender
  • Perspectieven in je content: leren inspelen op de vragen van je publiek (3-D model)
  • Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie
  • De basis leggen voor je eigen contentstrategie

Praktisch

De Winkelhaak is prima gelegen op wandelafstand van Station Antwerpen-Centraal. Parking ZOO bevindt zich naast het gebouw in de Lange Winkelhaakstraat.