09.30 uur
  • Prijs met kmo-portefeuille: €483

In de training Google Analytics leer je hoe je deze handige tool gebruikt om o.a. het aantal bezoekers en de gemiddelde sessieduur te meten. Niet weten hoe je website presteert, is immers een gemiste kans. Want hoe richt je Google Analytics in? En hoe maak en interpreteer je rapporten en dashboards?

Tijdens de training ga je Google Analytics stap voor stap inrichten voor je eigen website. Je maakt kennis met belangrijke functionaliteiten en leert data en statistieken interpreteren en gebruiken voor concrete website- én campagne-optimalisatie.

Tijdens de training Google Analytics komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Standaard rapporten (o.a. bezoekers, best bezochte pagina’s, SEO, nieuwe en terugkerende bezoekers
  • Een logische structuur aanmaken
  • Waar komen bezoekers vandaan en waarom?
  • Google Analytics en de privacywetgeving
  • Met welke zoekwoorden haal ik de beste resultaten?
  • Waar haken mijn bezoekers af en waarom?
  • Filters instellen en aparte profielen maken
  • Zelf nieuwe rapporten & dashboards maken
  • Resultaten meten (o.a. leads, offerte-aanvragen, verkopen en ROI)
  • Google Analytics & zoekmachine-optimalisatie
  • Google Analytics & Google Ads
  • Campagnes analyseren (o.a. Google Ads, e-mail en banners)
  • Klikpaden en bezoekersstromen

Praktisch

De Winkelhaak is prima gelegen op wandelafstand van Station Antwerpen-Centraal. Parking ZOO bevindt zich naast het gebouw in de Lange Winkelhaakstraat.